niedziela, 7 czerwca 2015

POCZYTAJMY SOBIE RAZEM - MAMA SŁOWA TY OBRAZEK

Według RAPORTU o stanie czytelnictwa, w Polsce ponad połowa obywateli nie czyta książek. Dla mnie, jest to fakt bardziej abstrakcyjny niż lot na księżyc. Co druga osoba nie czyta! Dlaczego jeszcze nie biją na alarm?! Książki towarzyszyły mi odkąd pamiętam i nie wyobrażam sobie, że mogłoby ich nagle zabraknąć. Do dziś pamiętam wieczory spędzane razem z mamą i wspólnie czytanie. Choć sama nauka szła mi dość mozolnie ("Wam to dobrze, bo Wy już umiecie!"), to teraz mój świat nie może istnieć bez książek, a samo czytanie jest jak tlen. Praktycznie zawsze mam w domu stosik, który czeka na swoją kolej. Pokażę Wam jak wygląda obecny i podzielę się z Wami moimi pierwszymi wrażeniami.



Kiedy wchodzę do biblioteki zawsze powtarzam sobie, że mam, co najmniej, kilka pozycji w domu i jeszcze dłuższą listę tytułów "na kiedyś". Tak naprawdę moją największą obawą jest ta, że nie starczy mi czasu na przeczytanie wszystkiego, co bym chciała, więc nie umiem się powstrzymać i zawsze wychodzę z jakimś tomiszczem.

TOMCZYK TOMEK / BLOG
Pozycja obowiązkowa każdego blogera. Tomek ma osobowość, własne zdanie i znakomicie potrafi przekazać je innym. Mam nadzieję, że korzystając z jego doświadczenia wiele się nauczę.

SCHMITT ERIC EMMANUEL/ INTRYGANTKI
Uwielbiam jego twórczość. Choć nie kupuję zbyt wielu książek (biblioteki!), to akurat w tym przypadku mam całą kolekcję. Każdą nową pozycję od razu kupuję i jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Znajdziemy tu mistrzowsko zbudowane napięcie, namiętności, niespodziewane zwroty akcji, tajemnice... Wszystko, co powinna mieć dobra książka. W dodatku tłumaczenia są zawsze na najwyższym poziomie.


SZTAUDYNGER JAN / RÓŻOWE PIÓRKA
Zbiór lekkich i przyjemnych fraszek. Codziennie rano czytam kilka z nich, czym nastrajam się pozytywnie na cały dzień. Chociaż cięty i figlarny dowcip jest wskazany o każdej porze dnia.

ANTOLOGIA / SNUĆ MIŁOŚĆ
Zatęskniłam za dobrą poezją, a ponieważ nie lubię nudy sięgnęłam po ten zbiór. Miewam wieczory, kiedy chcę się wyciszyć i skupić wyłącznie na czytaniu. Poezje nadają się do tego idealnie.


PACIOREK KAROL, MARKOWICZ WŁODEK / LEKKO STRONNICZY
Niesamowici faceci, którzy przez kilka lat tworzyli na youtube program 'Lekko Stronniczy', postanowili napisać o tym dla szerszej publiczności. Projekt ten został już zakończony i obecnie pracują nad osobnymi kanałami. Włodek stworzył FLASHBACK, a Karol prowadzi KTO WIE TEN WIE. W książce opowiadają o swoich początkach, pracy w duecie i dzielą się swoim doświadczeniem. Sądzę, że to pozycja nie tylko dla fanów, a każdy kto po nią sięgnie na pewno obejrzy kilka odcinków.

SCHMITT ERIC EMMANUEL/ PAPUGI Z PLACU D'AREZZO
Od razu przyznam się, że ta książka leży jeszcze nietknięta.


KALICIŃSKA MAŁGORZATA, GRABOWSKA BASIA / IRENA
Książkę dostałam w prezencie i w ten sposób dałam twórczości Małgorzaty Kalicińskiej trzecią szansę. Tę powieść pisała razem z córką. Zawsze dość sceptycznie podchodziłam do takich duetów, ponieważ niewiele z nich potrafi stworzyć coś naprawdę godnego uwagi. Pokłady masochizmu skończyły mi się jednak już przy drugim rozdziale. W jej książkach nie znajduję absolutnie nic, co sprawiło by, że chciałabym wiedzieć jak skończy się opowiadana przez nią historia. Treść sprawia wrażenie mało spójnej, język jest przeciętny, a narracja dość drętwa. W efekcie książkę podarowałam bibliotece, może tam znajdą się jacyś fani autorki.

Moja lista "na kiedyś" liczy obecnie 76 tytułów. Chyba najwyższa pora, aby zacząć ją systematycznie skracać...

     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

______________________________  

Ktoś mądry powiedział kiedyś, że ten kto czyta żyje po stokroć. Moim zdaniem miał rację.
Co znajduje się teraz na Waszych półkach? Jakie tytuły polecacie?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

_________________________________________________

Masz do mnie jakiekolwiek pytanie?
Zadaj je proszę pod najnowszym wpisem.
Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz! ♡


Wszystkie komentarze zawierające autopromocję lub linki
reklamowe nie będą publikowane. Szanujmy siebie nawzajem!
__________________________________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...