piątek, 6 listopada 2015

LEKTURA NA JESIENNE WIECZORY: RED LIPSTICK MONSTER, LEKKO STRONNICZY, MURAKAMI, SCHMITT, SORRENTINO, SPRINGER, STYLE DIGGER, ZUSAK

Czy Wam również jesienne wieczory kojarzą się z kubkiem parującej herbaty, miękkim pledem i dobrą lekturą? Dla mnie to jedna z definicji prawdziwej jesieni, wprost nie mogę się doczekać zapadającego zmroku i chwil tylko dla siebie. Jeśli jesteście takimi molami książkowymi jak ja lub po prostu szukacie nowych i ciekawych tytułów, zapraszam Was na moją książkową listę lektur, po które planuję sięgnąć tej jesieni.

 

EWA GRZELAKOWSKA-KOSTOGLU / RED LIPSTICK MONSTER. TAJNIKI MAKIJAŻU / WYDAWNICTWO FLOOW BOOKS
Jeśli śledzicie mnie na INSTAGRAMIE, z pewnością widzieliście już zdjęcia z Wrocławia, ze spotkania autorskiego Ewy. Myślę, że tej najbardziej rozpoznawalnej w Polsce makijażowej youtuber'ki nie trzeba nikomu przedstawiać. Na kanał Red Lipstick Monster trafia każdy, kto chociaż w minimalnym stopniu interesuje się urodą i make up'em. Informacja o książce jest tematem numer jeden odkąd tylko pojawiła się wzmianka o pracy Ewy nad pierwszą publikacją.

  
  

Na spotkanie przyszły prawdziwe tłumy, więc trzeba było uzbroić się w  solidną dawkę cierpliwości. Powiem Wam, że nawet dla tych 5 minut rozmowy z Ewą naprawdę było warto. To niesamowicie ciepła i pozytywna osoba. Podziwiam ją za to, że, mimo ogromnego zmęczenia, chciała porozmawiać z każdym czytelnikiem, a na spotkaniu pojawiło się ponad tysiąc osób!


Jestem już po lekturze kilku rozdziałów książki i jestem zachwycona tym, jak wielką wagę Ewa przyłożyła do strony estetycznej. Wszystkie fotografie są przepiękne, doskonale przemyślane i logicznie ułożone. Poradnik czyta się szybko i przyjemnie, wspólnie przechodzimy przez cały proces tworzenia idealnego dla nas makijażu. Nie jest to podręcznik dla zaawansowanych, ale i tak warto po niego sięgnąć, bo bardzo dobrze segreguje wiedzę, a Ewa przystępnie tłumaczy kolejne etapy. Mogę spokojnie powiedzieć, że ta lektura wywraca "do góry nogami" i tak naprawdę całkowicie zmienia podejście do makijażu. Urzekła mnie też przepiękna wyklejka z serduszkiem narysowanym przez Ewę - idealnie otwiera i zamyka całą książkę.



JOANNA GLOGAZA / SLOW FASHION. MODOWA REWOLUCJA / WYDAWNICTWO ZNAK
Od makijażu jest już bardzo blisko do mody i poszukiwania własnego stylu, a w tym temacie z pomocą przychodzi nam Asia, autorka bloga STYLE DIGGER. Jej książka to dla mnie prawdziwy majstersztyk i pierwszy podręcznik, który naprawdę pomaga uporządkować swoją szafę oraz, co najważniejsze, odnaleźć własne ja pośród modowego tłumu. Czyta się lekko, szybko i przyjemnie, a potem równie prosto wszystkie zasady wprowadza się w życie :)



KAROL PACIOREK, WŁODEK MARKOWICZ / LEKKO STRONICZY - JESZCZE WIĘCEJ / WYDAWNICTWO FLOOW BOOKS
Kolejna pozycja również została napisana przez youtube'rów. Karol i Włodek przez kilka lat tworzyli kanał Lekko Stonniczy, na którym dzielili się z widzami inteligentnym dowcipem, dużą dawką autoironii oraz ciekawymi spostrzeżeniami na bieżące tematy. Dzięki książce zajrzymy za kulisy powstawania odcinków i jeszcze lepiej poznamy obu Panów :) Duet Włodka i Karola, co prawda zakończył działalność, ale w tym momencie obaj tworzą indywidualnie i z pewnością warto zajrzeć na ich kanały.


MARKUS ZUSAK / ZŁODZIEJKA KSIĄŻEK / WYDAWNICTWO NASZA KSIĘGARNIA
Będąc molem książkowym mojego pokroju nie sposób przejść obojętnie obok takiego tytułu. Moje zainteresowanie wzrosło, kiedy w kinach pojawił się film na podstawie powieści z Geoffrey'em Rush'em w jednej z głównych ról. Jednak w pierwszej kolejności, aby nie ograniczać wyobraźni, postanowiłam sięgnąć po wersję papierową. Do końca zostało mi kilka rozdziałów i przez cały czas nie jestem wstanie wyobrazić sobie w jaki sposób autor ją zakończy. Jedno jest pewne - z pewnością nie spodziewałam się tego, co przeczytałam. Jest intrygująca, a to bardzo ważna cecha dobrej lektury.


W tej części mam dla Was kilka pozycji, które stanowią moją wishlistę czytelniczą. Tego typu, jeśli chodzi o książki, mam zawsze, bo nie wyobrażam sobie żeby nie czytać. Tym bardziej są dla mnie alarmujące dochodzące zewsząd sygnały o przerażająco niskim poziomie czytelnictwa w Polsce. Mam nadzieję, że lubicie czytać, bo, jak powiedział kiedyś ktoś bardzo mądry: człowiek, który czyta żyje po stokroć.






HARUKI MURAKAMI / MĘŻCZYŹNI BEZ KOBIET / WYDAWNICTWO MUZA
Był czas kiedy przeżywałam niesamowitą fascynację twórczością tego japońskiego pisarza. Chociaż obecnie entuzjazm osłabł wciąż z uwagą śledzę kolejne napisane przez niego książki. "Mężczyźni bez kobiet" to siedem historii o mężczyznach w różnym wieku, którym w życiu brakuje kobiet. Znając zamiłowanie Murakami'ego do niespotykanego języka i fascynujących porównań, sądzę, że będzie to idealna pozycja na wieczór w refleksyjnym nastroju.













SCHMITT ERIC-EMMANUEL / SEKTA EGOISTÓW / WYDAWNICTWO ZNAK
Od kilku lat E.E.Schmitt to jedyny autor, którego książki kupuję w ciemno, bez wcześniejszego czytania i jeszcze nigdy się nie zawiodłam. Swoją estetyką i wrażliwością idealnie trafia w mój gust, a wszystkie jego dotychczasowe powieści znam niemal na pamięć. Tym razem jestem podwójnie zaintrygowana, gdyż "Sekta egoistów" to pierwsza powieść napisana przez autora i dotąd nie była publikowana w Polsce.













SCHMITT ERIC-EMMANUEL / TALENT DO ŻYCIA. NAJPIĘKNIEJSZE AFORYZMY / WYDAWNICTWO ZNAK
Każda premiera nowej książki Schmitt'a to dla mnie małe święto, a podwójna premiera zdarza się po raz pierwszy. Nie mogę się wprost doczekać kiedy ta pozycja trafi w moje ręce. Wszystkie jego dzieła urzekały mnie stylem i subtelnością oraz bardzo inteligentnymi spostrzeżeniami. W wielu moich egzemplarzach zakreśliłam ulubione cytaty. Wybór najpiękniejszych myśli autora, byłby prawdziwą perełką w mojej kolekcji.









PAOLO SORRENTINO / MŁODOŚĆ / WYDAWNICTWO REBIS
Książka, na podstawie której powstał film nominowany do Złotej Palmy na festiwalu w Cannes. Film został obsypany nagrodami, więc z pewnością z ogromną ciekawością najpierw sięgnę po książkę, a później obejrzę ekranizację.














FILIP SPRINGER / 13 PIĘTER / WYDAWNICTWO CZARNE
Mieszkanie w piwnicy, kontenerze lub garażu? Dla niektórych Polaków była to codzienna szara rzeczywistość. Brak mieszkań, niesprawny system i gigantyczny głód mieszkaniowy to tematy, które zostały poruszone w książce. Obok tej pozycji z nie umiałam przejść obojętnie.










______________________________
Przyznajcie się, jak jest z Waszym czytelnictwem? Chyba nie tak źle, co?
Może polecicie mi jakieś ciekawe tytuły, do których lubicie wracać?

Zapraszam Was na mojego INSTAGRAMA

https://instagram.com/marie_velte

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

_________________________________________________

Masz do mnie jakiekolwiek pytanie?
Zadaj je proszę pod najnowszym wpisem.
Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz! ♡


Wszystkie komentarze zawierające autopromocję lub linki
reklamowe nie będą publikowane. Szanujmy siebie nawzajem!
__________________________________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...