niedziela, 30 sierpnia 2015

ZŁOTA MOC MAGICZNEGO SKŁADNIKU:
KOSMETYKI Z OLEJAMI

Podczas ostatnich porządków i selekcji w szufladzie z kosmetykami moją uwagę przykuły poszczególne składy. Zdziwiła mnie duża ilość tych z olejami w składzie i właśnie o nich będzie dzisiejszy post. W tym sezonie w całej blogosferze królują kosmetyki i produkty naturalne. Coraz większą uwagę przywiązujemy do pochodzenia poszczególnych składników oraz ich realnego wpływu na kondycję naszej skóry. Jeśli jesteście ciekawe, które z nich polecam oraz ciekawi Was moja olejowa "ściągawka", zapraszam do lektury!



GREEN PHARMACY / BALSAM DO CIAŁA / ODŻYWCZY Z EFEKTEM NAWILŻANIA / 500 ml
W składzie znajdziemy olej rycynowy, olej z oliwek i olej arganowy. Dodatkowo został wzbogacony o witaminę E oraz kwas hialuronowy wzmacniający nawilżenie. Nie zawiera parabenów czy sztucznych barwników.
Pierwsze podejście do tego balsamu było trudne ze względu na specyficzny zapach. Nie jestem w stanie Wam go opisać, bo naprawdę nie potrafię go do niczego porównać. Nie jest ani chemiczny, ani ziołowy, a mimo to z początku trochę mnie drażnił i nie trochę obawiałam się perspektywy zużycia tak wielkiego opakowania. Na szczęście działanie wynagrodziło mi zapach, do którego i tak szybko się przyzwyczaiłam. Balsam ma dość gęstą konsystencję, dobrze się rozprowadza i szybko wchłania nie pozostawiając tłustej warstwy. Skóra jest po nim świetnie nawilżona i miękka.


WELLNESS & BEAUTY / OLEJEK DO CIAŁA / OLEJ JOJOBA & MASŁO SHEA / 150 ml
Ta mała, niepozorna buteleczka kryje prawdziwe skarby: olej słonecznikowy, rycynowy, z nasion bawełny, olej jojoba i olej ze słodkich migdałów.
Spokojnie mogę go nazwać moim kosmetycznym odkryciem i jeśli jeszcze nie używałyście kosmetyków z tej serii to gorąco polecam! Fenomenalnie nawilża, bardzo przyjemnie pachnie, a aplikacja i efekty... cudo! Skóra jest wręcz jedwabista. Planuję przetestować też inne wersje zapachowe oraz kosmetyki z tej serii. Całą linię znajdziecie w Rossmanach.



L'BIOTICA / BIOVAX / INTENSYWNIE REGENERUJĄCA MASECZKA NATURALNE OLEJE / 250 ml
W tej maseczce mamy trzy oleje arganowy, makadamia i kokosowy. Nie znajdziemy tu parabenów, SLS, SLES czy olejów mineralnych.
Pisałam Wam już o niej TU i wciąż znajduje się w mojej niezawodnej włosowej trójce.



L'OREAL / MYTHIC OIL / UNIKALNY OLEJEK ODŻYWCZY / 125 ml
Skład złotego olejku, który podbił blogosferę jest bardzo prosty: olej z awokado i olej z pestek winogron.
To w zupełności wystarcza, aby namówić włosy na good hair day :) Pisałam już o nim TU.


THE SECRET SOAP STORE / KREM DO RĄK / POMARAŃCZA / 70 ml
Ten krem uwielbiam z trzech powodów: prostota składu (masło shea i olej awokado), minimalistyczne opakowanie i obłędny zapach pomarańczy. U mnie najlepiej sprawdza się w okresie jesiennym i zimowym, kiedy skóra dłoni jest wyjątkowo wysuszona przez ciągłe zmiany temperatury powietrza. Ekstremalnie mocno odżywia skórę rąk. W ciągu jednej nocy potrafi sprawić, że skóra dłoni staje się gładka. Niesamowicie intrygują mnie inne wersje zapachowe, zwłaszcza porzeczka, trawa cytrynowa i zielona herbata. Mój egzemplarz koleżanka przywiozła mi ze sklepu stacjonarnego w Krakowie, ale można kupić go przez internet.


Aby ułatwić sobie i Wam wybór kosmetyków postanowiłam sporządzić listę najczęściej spotykanych rodzajów olei wraz z ich właściwościami:

olej arganowy / argania spinosa kernel oil
Wzmacnia włosy, paznokcie i skórę. Silnie regeneruje, łagodzi objawy trądziku, nawilża i chroni przed działaniem słońca i wiatru.

olej jojoba / jojoba oil / simmondsia chinensis oil
Odżywia, zmiękcza, nawilża i natłuszcza skórę oraz włosy. Pomaga w leczeniu trądziku.

olej kokosowy / cocos nucifera (coconut) oil
Stanowi źródło antyoksydantów spowalniających procesy starzenia się skóry, doskonale nawilża i odżywia. Wspomaga walkę z trudno gojącymi się ranami i łuszczycą, dzięki swoim właściwościom antyseptycznym i antybakteryjnym. Nie uczula, może być więc stosowany przez osoby i cerze bardzo delikatnej.

olej makadamia / macadamia ternifolia seed oil
Działa regenerująco, wygładzająco, poprawia wygląd dojrzałej skóry. Ponadto doskonale zmiękcza i wygładza naskórek, leczy niewielkie uszkodzenia skóry oraz podrażnienia po opalaniu. Olej makadamia jest bezpieczny dla skóry delikatnej i wrażliwej.
 
olej różany / rosa canina oil
Wzmacnia naczynia włosowate dzięki wysokiej zawartości witamin A i C. Działa antyseptycznie, przeciwzapalnie i ściągająco. Zapobiega przedwczesnemu starzeniu się i pomaga w leczeniu oparzeń, blizn oraz przebarwień skóry. Spłyca blizny, poprawia ich koloryt, zmniejsza widoczność.
 
olej rycynowy / ricinus communis seed oil
Wzmacnia włosy, cebulki włosowe, odżywia.
 
olej słonecznikowy / helianthus annuus (sunflower) seed oil
Zawiera fosfolipidy, karoten i witaminę E. Wzmacnia, zmiękcza i wygładza skórę. Ma działanie przeciwrodnikowe i przeciwzapalne. Niekomedogenny*. 
* działanie komedogenne to po prostu "zapychanie" porów i powstawanie zaskórników
 
olej z awokado / persea gratissima (avocado) oil
Posiada 7 witamin: A,B,D,E,H,K,PP, silnie nawilża, odżywia naskórek, przeznaczony dla skóry suchej, dojrzałej, starzejącej się i wrażliwej.
 
olej z nasion bawełny / gossypium herbaceum (cotton) seed oil
Osłania, odżywia, łagodzi nawet bardzo podrażnioną skórę
 
olej z oliwek / hydrogenated olive oil
Nadaje kremową konsystencję i stabilizuje. Posiada silne właściwości nawilżające.

olej z pestek winogron / vitis vinifera (grape) seed oil
Działa antyoksydacyjnie, hamuje proces starzenia skóry, działa przeciwzapalnie i kojąco.
 
olej ze słodkich migdałów / prunus amydalus dulcis oil
Zmiękcza naskórek i wzmacnia barierę lipidową.

Lista, pomimo długości, wciąż nie zawiera wszystkich występujących rodzajów olei. Stopniowo będę ją uzupełniać - zapraszam więc Was, do dopisywania w komentarzach tych brakujących. 


______________________________  

Mam nadzieję, że ten post będzie dla Was przydatny.
Ciekawi mnie jakie są Wasze doświadczenia z olejami? Używacie?

4 komentarze:

  1. Naprawdę podziwiam, że tak mocno "wgryzłaś" się w temat olejków. Listę przeczytałam, a post zapisałam sobie w aplikacji pocket i będę do niego wracać w razie wątpliwości. Bardzo przydatne, dzięki :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Moje włosy uwielbiają olej z awokado :) Już rozumiem fenomen Mythic Oil.
    W ogóle ja uwielbiam oleje, moja kosmetyczka mogłaby opierać się tylko na nich!

    OdpowiedzUsuń

_________________________________________________

Masz do mnie jakiekolwiek pytanie?
Zadaj je proszę pod najnowszym wpisem.
Dziękuję za odwiedziny i każdy pozostawiony komentarz! ♡


Wszystkie komentarze zawierające autopromocję lub linki
reklamowe nie będą publikowane. Szanujmy siebie nawzajem!
__________________________________________________


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...